Goedenavond, Waarmee kan ik u van dienst zijn?

Mijn laatste gesprek voor Online was raar. Vooral omdat ik toen ik opnam mij er bewust van was dat het de laatste ging zijn. De laatste in 2,5 jaar. Maar wel een bijzonder, en ergens ook een hardverwarmend gesprek.

Mijn laatste gesprek was met meneer Smit uit 1953, en had moeite om een beetje bij te blijven met hoe het allemaal werkt. Meneer smit heeft per ongeluk zijn modem tegelijk met zijn kapotte computer weggegooid. De computer was kapot, en hij wilde een nieuwe aan gaan schaffen. Hij kwam er pas na het wegdoen achter dat dat niet zo handig was om ook het modem weg te gooien.

Nou zeggen de procedures dat deze klant €129,- mag betalen voor een nieuw modem. In overleg heb ik besloten het modem als defect te beschouwen en de klant kostenloos een nieuwe toe te laten zenden. Tijdens dit overleg is de klant een beetje in paniek geraakt omdat €129,- toch best veel geld is, en hij fleurde helemaal op toen ik hem kon mededelen dat het gratis zou zijn.

Bij de afronding zei hij denk ik per ongeluk “fijn weekend, ohnee wacht het is pas dinsdag, in iedergeval bedankt voor uw medewerking”. Ik sloot met schokkende stem af “Meneer, ik ga een heel lang weekend tegemoed, maar ik wil u hoe dan ook hartelijk bedanken voor dit gesprek en een fijne avond toewensen”.

Ik weet het, het is maar werk. Toch raakte het me.

Ik ga het missen.

Join the Conversation

1 Comment

Leave a comment

Leave a Reply